میقات رضوان

این وبلاگ در جهت بیان معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ایجاد شده است

فضای مجازی | فرصت یا تهدید ؟

  • ۱۸:۴۵

در شرایطی که فضای مجازی گاها بر فضای واقعی غلبه پیدا می کند ، نمی شود خود را از این فضا دور نگه داشت و از ورود به این فضا استنکاف ورزید. قطعا در اوضاعی که دشمنان مدام در پی حجمه علیه اسلام و انقلاب اسلامی از دریچه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند ، چاره ای نیست غیر از ورود به این عرصه جنگ نرم . منتها برای ورود باید سلاح مورد نیاز را تهیه کرد و آن نیست مگر محتوای اسلامی و ایرانی و تلاش برای سالم سازی فضای مجازی و تبدیل تهدیدات به فرصتها.

در این میان ، نکته حائز اهمیت این است که ورود در فضای مجازی احتیاج دارد به : ایمان- علم - ذوق و سلیقه و هنر

شأن نسل جوان کنونی انقلاب، بالاتر از جوان نسل اول انقلاب است زیرا جوان امروز با وجود آنکه پیروزی انقلاب و مسائل بعد از آن را ندیده و در معرض انواع آسیب های ناشی از فضای مجازی و ماهواره ها نیز قرار دارد اما متدین است و پای انقلاب ایستاده است.

کسی مخالف استفاده از فضای مجازی نیست بلکه موضوع اصلی این است که در چنین عرصه‌ای که لغزشگاه است باید زمینه‌ی استفاده‌ی صحیح فراهم شود نه آنکه فضای مجازی به‌صورت رها و غیر قابل کنترل باشد. چرا که این فضا مثل یک رودخانه‌ی پر از آب و خروشان است که می‌آید و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود. اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم؛ زه‌کشی کنیم و هدایت کنیم این رودخانه را تا به سد بریزد، می‌شود فرصت. اگر رهایش کنیم و برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم، می‌شود یک تهدید.

  • ۵۲۸
جواد رحیمی
سلام و خدا قوت
ای کاش  چند سطر هم توضیح مینوشتین.

ذیل مطالبتون نظر سنجی  رو هم فعال کنید   تا نظر مثبت بدیم:)

از قسمت تنطیمات»»»تنظیمات ساده»»باکس صفحه اصلی »»»تیک نظرسنجی () برای مطالب فعال باشد  را بزنید.
جواد رحیمی
سلام و خدا قوت
نظر بنده رو نخوندین؟

نظر  سنجی  رو اعمال بفرمایید

اما در خصوص گذاشتن لینک:

همینجوری
شمیم ظهور
بله استاد . نظرتون خوانده شد و بر اساس تنظیمات گفته شده تیک مورد نظر فعال شد . ولی نمی دانم چرا شما این را می گویید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
🌹بسم الله الرحمان الرحیم🌹

هر چه گفتیم جز حکایت دوست
در همه عمر از آن پشیمانیم

با استعانت از خداوند متعال و وجود مقدس مولا و سرور عالم حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیان معارف اهل بیت (علیهم السلام) را آغاز می کنیم، به آن امید که موجب جلب رضایت ایشان، و قدمی در جهت فراهم سازی شرایط ظهور حضرت برداشته باشیم.

وفقنا الله و ایاکم لمرضاته

هر که کند روی طلب سوی او *** قبله ذرات شود کوی او
Designed By Erfan Powered by Bayan